Microsoft mod GM

13. juni 2007 kl.18:05 » Sjove ting

Under en nylig computermesse (COMDEX) skal Bill Gates have sammenlignet computerindustrien med autoindustrien og sagt, at hvis GM (General Motors) havde haft samme teknologiske udvikling som computerindustrien, ville alle køre rundt i biler til 25 Dollars, med en benzinøkonomi på 1.000 km/liter.

Det afstedkom et svar fra GM: “Ja, men ville vi finde os i, at de brød sammen to gange om dagen?”

Og tænk så, hvis Microsoft producerede biler…hver gang der kommer en ny årgang Microsoftbil, ville den først blive tilgængelig det efterfølgende år og ikke året inden.

  • Hver gang de malede stregerne på vejen op, skulle man opgradere til en ny bil.
  • Undertiden ville en bestemt manøvre med bilen få motoren til at gå i stykker. Du ville være nødt til at installere en ny motor. Af en eller anden grund ville du kunne leve med det og køre videre.
  • Du kunne kun have én passager med i bilen ad gangen, med mindre du købte “Bil-95” eller “Bil-NT”, men så skulle du også investere i flere sæder.
  • Sun ville lave en bil, der kørte på solceller, var pålidelig, fem gange så hurtig, dobbelt så let at køre og af en eller anden grund ville den kun køre på fem procent af vejene.
  • Macintosh-bilejerne ville købe dyre Microsoft-kits, der ville få deres biler til at køre meget langsommere.
  • Olie-, bremse- og ladelamperne ville blive afløst af en enkelt lampe, med teksten “Generel bilfejl”.
  • Jævnligt ville din bil gå i stå uden nogen påviselig årsag. Du ville blot trække på skuldrene, starte den igen og køre videre.
  • Folk ville blive så vilde med de “nye” funktioner i Microsoftbilerne, at de fuldstændig ville glemme, at disse funktioner har eksisteret i andre mærker i årevis.
  • Vi ville alle være nødsaget til at gå over til Microsoft-benzin.
  • Nye sæder ville kræve, at alle havde den samme størrelse bagdel.
  • Airbagsystemet ville spørge: “Er du sikker?” før det gik af.
  • For at slukke motoren, ville man være nødsaget til først at trykke på “start” knappen.
  • Ind i mellem ville f.eks. et venstresving bevirke, at motoren gik i stå og den ville nægte at starte, indtil motoren var geninstalleret.
  • Ind i mellem, uden nogen særlig grund, ville bilen låse dig ude og nægte at lade dig komme ind, før du tager i dørhåndtaget samtidig med, at du drejer nøglen i dørlåsen og holder om bilens antenne.
  • Hver gang MS sendte en ny bil på gaden, ville man være nødsaget til at lære at køre igen, da ingen knapper, pedaler og håndtag ville fungere på samme måde, som i de tidligere modeller.

I øvrigt har General Motors ikke en hotline for folk, som ikke kan finde ud af at betjene deres bil. Biler bliver nemlig lavet anderledes end computere. Men tænk nu, hvis biler og computere blev lavet på samme måde. Så ville GM være nødsaget til at oprette en helpline…

HELPLINE: “General Motors Helpline, hvad kan jeg hjælpe med?”
KUNDEN: “Hejsa. Jeg har lige købt min første bil, og jeg valgte jeres den nye, fordi den har automatgear, fartpilot, servostyring, servobremser og fjernbetjente dørlåse.
HELPLINE: “Tak fordi du købte vores bil. Hvad kan jeg hjælpe med?”
KUNDEN: “Hvordan betjener jeg den?”
HELPLINE: “Kan du køre bil?”
KUNDEN: “Om jeg kan hvad-for-noget?”
HELPLINE: “Kan du KØRE?”
KUNDEN: “Jeg er ikke en teknisk prson! Jeg vil bare forskellige steder hen i min bil!”

***
HELPLINE: “General Motors Helpline, hvad kan jeg hjælpe med?”
KUNDEN: “Jeg satte mig ind i min bil, og der skete ikke noget!”
HELPLINE: “Har du stukket nøglen i tændingslåsen, og drejet den?”
KUNDEN: “Hvad er en tændingslås?”
HELPLINE: “Det er en anordning, som v.h.a. strøm fra bilens batteri aktiverer startermotoren, som derved trækker bilens motor i gang.”
KUNDEN: “Tændingslås? Motor? Batteri? Startermotor? Hvordan kan det være, jeg ikke kender alle disse tekniske begreber om min bil?”

***
HELPLINE: “General Motors Helpline, hvad kan jeg hjælpe med?”
KUNDEN: “Min bil gik i stå for en uge siden, og nu kan jeg ikke køre nogen steder”
HELPLINE: “Er benzintanken tom?”
KUNDEN: “Hvad? Hvordan skulle jeg vide det?”
HELPLINE: “Der er en lille viser på instrumentbrædtet, mellem bogstaverne E og F. Hvor står denne viser nu?”
KUNDEN: “Øøh, jeg kan få øje på E’et, men ikke et F”
HELPLINE: “Lige til højre for E’et er F’et”
KUNDEN: “Nej, lige til højre for E’et er et V”
HELPLINE: “Et ‘V’ ?!?”
KUNDEN: “Ja, der er et ‘C’, et ‘H’, det første ‘E’, og så et ‘V’, efterfulgt af ‘R’, ‘O’, ‘L’ …”
HELPLINE: “Nej nej!! Det er foran på bilen. Når du sidder bag rattet, kan du se det panel jeg taler om.”
KUNDEN: “Ved den der runde ting, med den der fidus, der aktiverer hornet?”
HELPLINE: “Ja, blandt andet.”
KUNDEN: “Viseren peger på ‘E’. Hvad betyder det?”
HELPLINE: “Det betyder, at du skal ind på en benzinstation og købe noget benzin. Du kan enten selv installere benzinen, eller betale ekspedienten for at gøre det for dig.”
KUNDEN: “Hvad for noget? Jeg har betalt 400.000 kr. for denne bil! Og nu siger du, at jeg skal blive ved at bruge penge på den? Jeg bad udtrykkeligt om en bil med alt!”

***
HELPLINE: “General Motors Helpline, hvad kan jeg hjælpe med?”
KUNDEN: “Jeres biler er noget lort!”
HELPLINE: “Hvad er der galt?”
KUNDEN: “Den crashede, DET er hvad der er galt!”
HELPLINE: “Hvad er der sket?”
KUNDEN: “Jeg ville have mere fart på, så jeg trykkede speederen helt ned til gulvet. Det virkede kort tid, men så crashede den. Og nu vil den ikke engang starte.”
HELPLINE: “Det er jeg ked af at høre, men det er dit eget ansvar, når du misbruger den.”
KUNDEN: “Misbruger den? Jeg fulgte sgu da bare den manual fra jer! Ifølge den, skal man sætte gearstangen i “D” og trykke på speederen. Præcis det gjorde jeg!”
HELPLINE: “Læste du hele manualen, før du begyndte at pille ved bilen?”
KUNDEN: “HVAD? S’føli gjorde jeg det! Jeg sagde jo, at jeg har gjort alt hvad der står i manualen. Og det virker ikke!”
HELPLINE: “Satte du ikke farten ned, så du kunne undgå et crash?”
KUNDEN: “Hvordan gør man det?”
HELPLINE: “Du sagde, du havde læst HELE manualen. Det står på side 14. Pedalen ved siden af speederen.”
KUNDEN: “Nu har jeg ikke hele dagen til at læse manual…”
HELPLINE: “Nej, naturligvis ikke, men hvad forventer du af os?”
KUNDEN: “Jeg vil have jer til at sende en af de nyeste versioner, som kører stærkt og som ikke crasher!”

0 Kommentarer »

Ingen kommentarer endnu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a comment

© Copyright 2007 GhostCom.dk PC Hjælp

Kim Rosgaard - Gillesager 126, 1th. - 2605 Brøndby - Tlf.: +45 29 49 44 37

For kontaktinfo klik her - se priser her



XML Sitemap / RSS 2.0 Feed RSS 2.0 Feed